Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
sugerujących ich niższy poziom, trzeba będzie rozważyć zmianę ich wysokosci. Jeśli mianowicie producent czy firma handlowa ustaliła cenę na 19,90 DEM, to po wprowadzeniu euro - zakładając, że będzie to odpowiednik dzisiejszej ECU - będzie ona wynosiła 10,18 euro. Jak widać, efekt psychologiczny sugerujący niższy poziom ceny i jakąś okazję, znika. Przedsiębiorstwa będą więc musiały zrezygnować z tego efektu lub też dokonać pewnych zmian w produkcie. Będzie to mogło polegać np. na zmianie wielkości opakowania produktu w ten sposób, by cena była inna i by można było wprowadzić ponownie cenę o nierównych końcówkach. W przedstawionym przykładzie producent lub dystrybutor mógłby zmniejszyć
sugerujących ich niższy poziom, trzeba będzie rozważyć zmianę ich wysokosci. Jeśli mianowicie producent czy firma handlowa ustaliła cenę na 19,90 DEM, to po wprowadzeniu euro - zakładając, że będzie to odpowiednik dzisiejszej ECU - będzie ona wynosiła 10,18 euro. Jak widać, efekt psychologiczny sugerujący niższy poziom ceny i jakąś okazję, znika. Przedsiębiorstwa będą więc musiały zrezygnować z tego efektu lub też dokonać pewnych zmian w produkcie. Będzie to mogło polegać np. na zmianie wielkości opakowania produktu w ten sposób, by cena była inna i by można było wprowadzić ponownie cenę o nierównych końcówkach. W przedstawionym przykładzie producent lub dystrybutor mógłby zmniejszyć
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego