Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Kultura
Nr: 5(500)
Miejsce wydania: Paryż
Rok: 1989
a chęcią jej urzeczywistnienia poprzez kompromis, czyli dopuszczenie kultu trzech najpopularniejszych bogiń. Zwycięża idea, "szatańskie wersety" zostają skreślone, prorok z grupką zwolenników pochodzących z dołów społecznych musi uchodzić do Yathrib (późniejszej Medyny). Dalsza część opowiadania dzieje się w ćwierć wieku później (w rzeczywistości "dojrzewanie" islamu trwało tylko kilka lat) w zubożałej w międzyczasie i izolowanej Jahilii. Zwycięskie wojska triumfującej "Submisji" zajmują ją bez oporu i przystępują do eliminacji "elementów niepożądanych". Najbardziej niepożądanym z nich jest poeta Baal który w młodości prześladował "Mahounda" swymi satyrami. Udaje mu się chwilowo ukryć i to nie byle gdzie, bo w położonym na skraju miasta domu
a chęcią jej urzeczywistnienia poprzez kompromis, czyli dopuszczenie kultu trzech najpopularniejszych bogiń. Zwycięża idea, "szatańskie wersety" zostają skreślone, prorok z grupką zwolenników pochodzących z dołów społecznych musi uchodzić do Yathrib (późniejszej Medyny). Dalsza część opowiadania dzieje się w ćwierć wieku później (w rzeczywistości "dojrzewanie" islamu trwało tylko kilka lat) w zubożałej w międzyczasie i izolowanej Jahilii. Zwycięskie wojska triumfującej "Submisji" zajmują ją bez oporu i przystępują do eliminacji "elementów niepożądanych". Najbardziej niepożądanym z nich jest poeta Baal który w młodości prześladował "Mahounda" swymi satyrami. Udaje mu się chwilowo ukryć i to nie byle gdzie, bo w położonym na skraju miasta domu
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego