Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
konkurencyjna przedsiębiorstwa na tych rynkach, na których ono działa, nie jest jednakowa, gdyż np. udziały w tych rynkach jego różnych produktów są zróżnicowane. Tak więc z tego punktu widzenia rozwój przedsiębiorstwa w krajach Unii Europejskiej nie musi polegać na zwiększaniu liczby krajów działania, lecz na poprawie pozycji konkurencyjnej (np. na zwiększaniu udziałów rynkowych produktów już tam sprzedawanych).
Przyjęcie któregoś z wymienionych wariantów rozwoju firmy zależy od jej pozycji względem konkurentów na różnych rynkach. Jeśli łatwiej jest zwiększyć udziały rynkowe, niż zwiększać liczbę rynków działania firmy, to należy tak uczynić. Jednak w dłuższym okresie udział tych dwóch strategii musi być zrównoważony.
Uwzględniając
konkurencyjna przedsiębiorstwa na tych rynkach, na których ono działa, nie jest jednakowa, gdyż np. udziały w tych rynkach jego różnych produktów są zróżnicowane. Tak więc z tego punktu widzenia rozwój przedsiębiorstwa w krajach Unii Europejskiej nie musi polegać na zwiększaniu liczby krajów działania, lecz na poprawie pozycji konkurencyjnej (np. na zwiększaniu udziałów rynkowych produktów już tam sprzedawanych).<br>Przyjęcie któregoś z wymienionych wariantów rozwoju firmy zależy od jej pozycji względem konkurentów na różnych rynkach. Jeśli łatwiej jest zwiększyć udziały rynkowe, niż zwiększać liczbę rynków działania firmy, to należy tak uczynić. Jednak w dłuższym okresie udział tych dwóch strategii musi być zrównoważony.<br>Uwzględniając
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego