Duże <br>Sporządzanie terminarzy, planów, zakresów działania i instrukcji.<br>Elastyczne reagowanie w obliczu zmiany, poszukiwanie nowych rozwiązań<br>Uczeń nie rezygnuje z działań w sytuacji zmiany warunków, dostosowuje i przebudowuje elastycznie plany (etapy, elementy, składowe, formę itp.)<br>Bardzo duże <br>Dobieranie narzędzi TI do rozwiązywania problemów, ocena ich przydatności, <br>Skuteczne komunikowanie się<br>Uczeń zwięźle mówi, aktywnie słucha, przyswaja zasady skutecznego komunikatu i odbioru medialnego, w pracach i prezentacjach stosuje zasadę elementarnej spójności treści z formą.<br>Bardzo duże <br>Rozróżnianie skutecznych i nieskutecznych komunikatów w TI, analiza elementów przekazu medialnego, tworzenie własnych form przekazu (prezentacji, stron internetowych, i in.), wysyłanie i odbieranie listów poczty elektronicznej, korzystanie