Typ tekstu: Książka
Autor: Dudczak Andrzej
Tytuł: Koparki. Teoria i projektowanie
Rok: 2000
łożyska wieńcowego, wynika z ich funkcji. Z tego powodu ogólny układ konstrukcyjny podwozia jest w zasadzie taki sam w większości produkowanych obecnie koparek.
Elementem nośnym podwozia jest rama składająca się z ramy poprzecznej i dwóch belek podłużnych, stanowiących elementy nośne gąsienic (rys. 15.2). W ramie poprzecznej znajduje się cylinder, zwinięty z blachy stalowej, do którego kołnierza jest przymocowane łożysko wieńcowe. W ramie przedstawionej na rys. 15.2 elementy poprzeczne są ustawione w układzie X. Zaletą takiego układu (rys. 15.3b) jest podparcie belek podłużnych w pobliżu kół napinających i napędzających gąsienice, dzięki czemu cała struktura jest bardzo sztywna. Ramiona omawianej
łożyska wieńcowego, wynika z ich funkcji. Z tego powodu ogólny układ konstrukcyjny podwozia jest w zasadzie taki sam w większości produkowanych obecnie koparek.<br>Elementem nośnym podwozia jest rama składająca się z ramy poprzecznej i dwóch belek podłużnych, stanowiących elementy nośne gąsienic (rys. 15.2). W ramie poprzecznej znajduje się cylinder, zwinięty z blachy stalowej, do którego kołnierza jest przymocowane łożysko wieńcowe. W ramie przedstawionej na rys. 15.2 elementy poprzeczne są ustawione w układzie X. Zaletą takiego układu (rys. 15.3b) jest podparcie belek podłużnych w pobliżu kół napinających i napędzających gąsienice, dzięki czemu cała struktura jest bardzo sztywna. Ramiona omawianej
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego