Typ tekstu: Książka
Autor: Ostrowicki Michał
Tytuł: Dzieło sztuki jako system
Rok: 1997
co ogólne, z tym, co
jednostkowe w dziele, z uwzględnieniem relacji wzorzec-znak. Wydaje
się, że Ross zapoczątkowuje próbę podjęcia badań, ale faktycznie nie
przeprowadza ich. Sama analiza zmierza do strukturalistycznego ujęcia
dzieła sztuki.
Interesujące jest zwrócenie uwagi na to, że składniki dzieła sztuki
mogłyby się zmieniać, tym samym Ross zwraca uwagę, że poznanie dzieła
sztuki może powodować "zmiany" w samym dziele.
Takie wnioski mogą wynikać z nie w pełni sprecyzowanego zagadnienia
doświadczenia estetycznego, które być może nie jest tutaj
wystarczająco wyjaśnione. Jeżeli terminy są jednoznaczne, to możliwe
jest, że teoria doświadczenia estetycznego jest niekomplementarna z
teorią dzieła sztuki, co wynikałoby z
co ogólne, z tym, co<br>jednostkowe w dziele, z uwzględnieniem relacji wzorzec-znak. Wydaje<br>się, że Ross zapoczątkowuje próbę podjęcia badań, ale faktycznie nie<br>przeprowadza ich. Sama analiza zmierza do strukturalistycznego ujęcia<br>dzieła sztuki.<br> Interesujące jest zwrócenie uwagi na to, że składniki dzieła sztuki<br>mogłyby się zmieniać, tym samym Ross zwraca uwagę, że poznanie dzieła<br>sztuki może powodować "zmiany" w samym dziele.<br> Takie wnioski mogą wynikać z nie w pełni sprecyzowanego zagadnienia<br>doświadczenia estetycznego, które być może nie jest tutaj<br>wystarczająco wyjaśnione. Jeżeli terminy są jednoznaczne, to możliwe<br>jest, że teoria doświadczenia estetycznego jest niekomplementarna z<br>teorią dzieła sztuki, co wynikałoby z
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego