wątpienie, zrozumiesz, że jest wielką <br>pustką, niezmierzoną i bez granic" - brzmiała odpowiedź. <br>Nanquan nawiązuje do słów Bodhidharmy, iż "prawdziwe rozumienie nie <br>jest ani rozumieniem, ani nierozumieniem". Istotne jest tu określenie "bez <br>granic", bo wyraźnie sugeruje, że nie można uprzedmiotowię prawdziwej <br>pustki przez sprowadzenie jej do "ograniczonego" swoją definicją pojęcia. <br>'Jaźń zwyczajna' nie jest też po prostu stanem człowieka nieoświeconego, <br>skoro nie jest ona ani wiedzą, ani niewiedzą. Z punktu widzenia <br>zdroworozsądkowej logiki klasycznej prawdziwe jest jedno z dwóch przeciwnych <br>pojęć - albo wiedza, albo niewiedza. Tymczasem w akcie 'oświecenia' <br>"poznający i przedmiot poznania są tym samym, chociaż różnice między nimi <br>są zachowane