Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Sztuka
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
nawet barwach, w których jednak - mimo tej ekspansywności - nie przekracza granic kolorystycznej równowagi. Daje to nierzadko efekty estetyzujące i dekoracyjne, czasem wręcz "piękne" w potocznym rozumieniu. Nie bez znaczenia jest duży format płócien tych obrazów, nadający ich strukturze przedstawionej cha- rakter prawie monumentalny, a na pewno wzmacniający wrażenie ekspansywności i żywiołowości kreowanych światów. Natomiast kilka mniejszych znajdujących się na wystawie płócien Skupniewicza pozbawionych jest tych walorów. Świat zamierzony w tych obrazach jako przestrzenny i mający manifestować swój sens przez intensywne w ruchu, znaczące formy, pozbawiony świetlistości koloru i "wciśnięty" ramy niedużej przestrzeni, nie posiada wartości właściwych dużym obrazom. Owe duże płótna
nawet barwach, w których jednak - mimo tej ekspansywności - nie przekracza granic kolorystycznej równowagi. Daje to nierzadko efekty estetyzujące i dekoracyjne, czasem wręcz "piękne" w potocznym rozumieniu. Nie bez znaczenia jest duży format płócien tych obrazów, nadający ich strukturze przedstawionej cha- <page nr=14> rakter prawie monumentalny, a na pewno wzmacniający wrażenie ekspansywności i żywiołowości kreowanych światów. Natomiast kilka mniejszych znajdujących się na wystawie płócien Skupniewicza pozbawionych jest tych walorów. Świat zamierzony w tych obrazach jako przestrzenny i mający manifestować swój sens przez intensywne w ruchu, znaczące formy, pozbawiony świetlistości koloru i "wciśnięty" ramy niedużej przestrzeni, nie posiada wartości właściwych dużym obrazom. Owe duże płótna
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego