Typ tekstu: Strona internetowa
Autor: Grzegorz Petka
Tytuł: strona o kolejach
Rok wydania: 2004
Rok powstania: 2005
w tym samym czasie znajdować się może tylko jeden pociąg. Maszynista prowadzący pociąg na szlaku z samoczynną blokadą liniową ma prawo pominąć - po uprzednim przed nim zatrzymaniu - semafor ostępowy wskazujący sygnał "Stój". Bez zatrzymania - jednak po uprzedniej redukcji prędkości - semafor wskazujący sygnał "Stój" może pominąć maszynista ciężkiego pociągu towarowego, gdy semafor ten zaopatrzony jest we wskaźnik W-22.
Istnieją różne rodzaje i warianty samoczynnej blokady liniowej.

Samoczynna blokada liniowa dwustawna.

Samoczynna blokada liniowa trzystawna.

Samoczynna blokada liniowa czterostawna

Samoczynna blokada liniowa dwutorowa jednokierunkowa

Samoczynna blokada liniowa dwutorowa dwukierunkowa
Zasadniczym sygnałem (światłem) semaforów samoczynnej blokady liniowej - w odstępstwie od powszechnie obowiązującej zasady
w tym samym czasie znajdować się może tylko jeden pociąg. Maszynista prowadzący pociąg na szlaku z samoczynną blokadą liniową ma prawo pominąć - po uprzednim przed nim zatrzymaniu - semafor ostępowy wskazujący sygnał "Stój". Bez zatrzymania - jednak po uprzedniej redukcji prędkości - semafor wskazujący sygnał "Stój" może pominąć maszynista ciężkiego pociągu towarowego, gdy semafor ten zaopatrzony jest we wskaźnik W-22.<br>Istnieją różne rodzaje i warianty samoczynnej blokady liniowej.<br><br>Samoczynna blokada liniowa dwustawna.<br><br>Samoczynna blokada liniowa trzystawna.<br><br>Samoczynna blokada liniowa czterostawna<br><br>Samoczynna blokada liniowa dwutorowa jednokierunkowa<br><br>Samoczynna blokada liniowa dwutorowa dwukierunkowa<br>Zasadniczym sygnałem (światłem) semaforów samoczynnej blokady liniowej - w odstępstwie od powszechnie obowiązującej zasady
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego