Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
pewne motywy z dzieł Caspara Davida Friedricha, stale je "ulepszał": krzyż bardziej był przekrzywiony, korzenie czy konary drzew poskręcane nadmiernie. Tak i Dumas: szalona Marta była na dodatek mniszką, a taniec wedle Roberta Diabła miał mieć za tło ognisty zegar z utworzonymi z płomieni wskazówkami, którego waga przesuwa się między świetlistymi słowami "Zawsze" i "Nigdy". Brutalność kolorystycznych i świetlnych kontrastów unicestwiała czar emanujący z pierwowzoru.
Bunt bohatera dramatów Aleksandra Dumasa miał cechy romantycznej rewolty przeciw porządkowi świata; ale buntował się on tylko w imię własnych, prywatnych ambicji i pasji, nie miał poznawczej dociekliwości, poczucia misji czy dążności przywódczych, raczej sam bywał
pewne motywy z dzieł Caspara Davida Friedricha, stale je "ulepszał": krzyż bardziej był przekrzywiony, korzenie czy konary drzew poskręcane nadmiernie. Tak i Dumas: szalona Marta była na dodatek mniszką, a taniec wedle Roberta Diabła miał mieć za tło ognisty zegar z utworzonymi z płomieni wskazówkami, którego waga przesuwa się między świetlistymi słowami "Zawsze" i "Nigdy". Brutalność kolorystycznych i świetlnych kontrastów unicestwiała czar emanujący z pierwowzoru.<br>Bunt bohatera dramatów Aleksandra Dumasa miał cechy romantycznej rewolty przeciw porządkowi świata; ale buntował się on tylko w imię własnych, prywatnych ambicji i pasji, nie miał poznawczej dociekliwości, poczucia misji czy dążności przywódczych, raczej sam bywał
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego