Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 24
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
wymyślili konkurencyjny TGV, czyli "pociąg o wielkiej prędkości". Koszt pierwszej linii Paryż-Lyon, uruchomionej w 1981 r., wożącej rocznie przeszło 20 mln pasażerów, zwrócił się po 11 latach. TGV rozwija maksymalną prędkość 513 km/godz., a maksymalną podróżną 350 km/godz. Pozwoliło to skrócić jazdę na trasie Paryż-Lille do 60 minut. Do roku 2025 TGV ma mieć w samej Francji 4700 km linii. Licencje TGV kupiło kilka krajów: USA (stan Teksas); Kanada (Montreal-Toronto), Hiszpania, Korea Płd. (Seul-Pusan; 400 km), Tajwan (Tajpej-Kaoshiung; 345 km), chcą Rosjanie (Moskwa-Petersburg), ale nie mają pieniędzy. TGV jeździ z Paryża do Brukseli, Londynu
wymyślili konkurencyjny TGV, czyli "pociąg o wielkiej prędkości". Koszt pierwszej linii Paryż-Lyon, uruchomionej w 1981 r., wożącej rocznie przeszło 20 mln pasażerów, zwrócił się po 11 latach. TGV rozwija maksymalną prędkość 513 km/godz., a maksymalną podróżną 350 km/godz. Pozwoliło to skrócić jazdę na trasie Paryż-Lille do 60 minut. Do roku 2025 TGV ma mieć w samej Francji 4700 km linii. Licencje TGV kupiło kilka krajów: USA (stan Teksas); Kanada (Montreal-Toronto), Hiszpania, Korea Płd. (Seul-Pusan; 400 km), Tajwan (Tajpej-Kaoshiung; 345 km), chcą Rosjanie (Moskwa-Petersburg), ale nie mają pieniędzy. TGV jeździ z Paryża do Brukseli, Londynu
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego