Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Kwartalnik Historii Nauki i Techniki
Nr: 1
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1980
r. spółka konstruktorów Pavel Benes i inż. Miroslav Hajn założył w Pradze trzecią firmę specjalizującą się w produkcji samolotów. Nazwano ją AVIA. Jej właścicielem był Milos Bondy. W 1926 r. AVIĘ odkupiły zakłady Skoda, a w 1930 r. zbudowały dla niej rozległe obiekty w Cakovicach koło Pragi. W ten sposób AVIA stała się najnowocześniejszą fabryką lotniczą w Czechosłowacji. Konstruktorzy Benes i Hajn byli wierni zasadzie budowy samolotów o konstrukcji drewnianej. Położyli ponadto wielkie zasługi dla rozwoju dolnoplatowca. Już w 1922 r. skonstruowali dla armii czechosłowackiej dolnopłatowy myśliwiec Avia B-3.. Również ich lekkie i niedrogie samoloty szkolne i sportowe BH-9
r. spółka konstruktorów Pavel Benes i inż. Miroslav Hajn założył w Pradze trzecią firmę specjalizującą się w produkcji samolotów. Nazwano ją AVIA. Jej właścicielem był Milos Bondy. W 1926 r. AVIĘ odkupiły zakłady Skoda, a w 1930 r. zbudowały dla niej rozległe obiekty w Cakovicach koło Pragi. W ten sposób AVIA stała się najnowocześniejszą fabryką lotniczą w Czechosłowacji. Konstruktorzy Benes i Hajn byli wierni zasadzie budowy samolotów o konstrukcji drewnianej. Położyli ponadto wielkie zasługi dla rozwoju dolnoplatowca. Już w 1922 r. skonstruowali dla armii czechosłowackiej dolnopłatowy myśliwiec Avia B-3.<gap>. Również ich lekkie i niedrogie samoloty szkolne i sportowe BH-9
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego