Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Kwartalnik Historii Nauki i Techniki
Nr: 1
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1980
Avia i Walter w Jinoncach koło Pragi. Dobrze się rozwijała również produkcja aparatury lotniczej i spadochronów. .
Mankamentem ówczesnego czechosłowackiego przemysłu lotniczego była jego koncentracja w Pradze i w jej okolicach, co w przypadku ewentualnego ataku z powietrza mogłoby stosunkowo łatwo sparaliżować całą produkcję.
Do trzech najstarszych fabryk LETOV, AERO i AVIA w 1930 r. doszedł dział lotniczy zakładów mechanicznych CKD-Praga (dawna firma Breitfeld-Danek). Ten dział, którym na poczatku kierowali Pavel Benes z inż. Hajnem, w 1934 r. przejął jako główny konstruktor inż. Jaroslav Slechta, późniejszy konstruktor czechosłowackich śmigłowców. Powstało tu kilka typów samolotów myśliwskich oraz interesujący dwukadłubowy prototyp samolotu
Avia i Walter w Jinoncach koło Pragi. Dobrze się rozwijała również produkcja aparatury lotniczej i spadochronów. &lt;page nr=178&gt;.<br> Mankamentem ówczesnego czechosłowackiego przemysłu lotniczego była jego koncentracja w Pradze i w jej okolicach, co w przypadku ewentualnego ataku z powietrza mogłoby stosunkowo łatwo sparaliżować całą produkcję.<br> Do trzech najstarszych fabryk LETOV, AERO i AVIA w 1930 r. doszedł dział lotniczy zakładów mechanicznych CKD-Praga (dawna firma Breitfeld-Danek). Ten dział, którym na poczatku kierowali Pavel Benes z inż. Hajnem, w 1934 r. przejął jako główny konstruktor inż. Jaroslav Slechta, późniejszy konstruktor czechosłowackich śmigłowców. Powstało tu kilka typów samolotów myśliwskich oraz interesujący dwukadłubowy prototyp samolotu
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego