Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
To, co w jakimkolwiek sensie staje w opozycji do tego, co relatywne, nie
jest absolutne, ponieważ (jako antyteza) samo staje się relatywne. "Jednakże
Absolut nie jest po prostu tym, co transceduje wszelkie przeciwieństwa [jako
trzeci element - A. K.]. Na tym właśnie polega wewnętrzna sprzeczność
Absolutu. Jak można więc określić prawdziwy Absolut? Prawdziwy Absolut
jest samonegującą się 'nicością' ". Tak więc także myślenie w kategoriach
logiki klasycznej prowadzi do wniosku, że to, co absolutne, musi być
'absolutnie sprzeczną samotożsamością'.
Zdaniem Nishidy religijność rozumiana jako zetknięcie z Absolutem,
czyli z niczym nie uwarunkowaną 'nicością absolutną', nie oznacza istnienia
jakiejś wyodrębnionej sfery sacrum. Nie można
To, co w jakimkolwiek sensie staje w opozycji do tego, co relatywne, nie <br>jest absolutne, ponieważ (jako antyteza) samo staje się relatywne. &lt;q&gt;"Jednakże <br>Absolut nie jest po prostu tym, co transceduje wszelkie przeciwieństwa [jako <br>trzeci element - A. K.]. Na tym właśnie polega wewnętrzna sprzeczność <br>Absolutu. Jak można więc określić prawdziwy Absolut? Prawdziwy Absolut <br>jest samonegującą się 'nicością' ".&lt;/&gt; Tak więc także myślenie w kategoriach <br>logiki klasycznej prowadzi do wniosku, że to, co absolutne, musi być <br>'absolutnie sprzeczną samotożsamością'. <br>Zdaniem Nishidy religijność rozumiana jako zetknięcie z Absolutem, <br>czyli z niczym nie uwarunkowaną 'nicością absolutną', nie oznacza istnienia <br>jakiejś wyodrębnionej sfery sacrum. Nie można
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego