Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
w akceptacji nad-

naturalnego samoudzielenie się Boga w łasce. Rahner rozwija swoją koncepcję
'doświadczenia transcendentalnego' jako objawienia pierwotnego, którego nie
należy utożsamiać z objawieniem naturalnym. Każdy człowiek spotyka Boga
jako pytanie skierowane do jego wolności, spotyka go w formie niewyrażonej,
atematycznej, we wszystkich rzeczach świata, a przede wszystkim w bliźnim.
Absolutna miłość, którą w sposób radykalny obdarzamy inną osobę, pośrednio
akceptuje Chrystusa w wierze i miłości. Miłość jest bowiem nie tylko
przykazaniem chrześcijaństwa, ale jego istotą. Rahner uważa, że w innych
religiach można znaleźć tylko "momenty prawdy" chrześcijańskiej, ponieważ
"wina człowieka wywiera zaciemniający i deprawujący wpływ także w historii
obiektywizującej, ludzkiej
w akceptacji nad- <br>&lt;page nr=40&gt;<br>naturalnego samoudzielenie się Boga w łasce. Rahner rozwija swoją koncepcję <br>'doświadczenia transcendentalnego' jako objawienia pierwotnego, którego nie <br>należy utożsamiać z objawieniem naturalnym. Każdy człowiek spotyka Boga <br>jako pytanie skierowane do jego wolności, spotyka go w formie niewyrażonej, <br>atematycznej, we wszystkich rzeczach świata, a przede wszystkim w bliźnim. <br>Absolutna miłość, którą w sposób radykalny obdarzamy inną osobę, pośrednio <br>akceptuje Chrystusa w wierze i miłości. Miłość jest bowiem nie tylko <br>przykazaniem chrześcijaństwa, ale jego istotą. Rahner uważa, że w innych <br>religiach można znaleźć tylko "momenty prawdy" chrześcijańskiej, ponieważ <br>"wina człowieka wywiera zaciemniający i deprawujący wpływ także w historii <br>obiektywizującej, ludzkiej
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego