Typ tekstu: Książka
Autor: Głowiński Michał
Tytuł: Ekspresja i empatia
Rok: 1997
Gawalewicza, Gąsiorowskiego".
W takim pisaniu o produktach czy wyrobach powieściowych ci dwaj protagoniści krytyki młodopolskiej nie byli odosobnieni. Przeciwnie, sprawa ta pojawiała się tak w rozważaniach o powieści jako gatunku (by przypomnieć przywoływane już studium Gostomskiego) jak w artykułach dotyczących życia literackiego i w analizach poszczególnych utworów. Obszerny artykuł Nowaczyńskiego Anarchia literacka w Niemczech podkreśla właśnie rolę kultury masowej, która wdziera się wszędzie i wszystko psuje, nie jest jednak czymś wydzielonym od sztuki o wysokich ambicjach, przeciwnie, istnieją stadia pośrednie. I zaznaczają się one również w powieści. Zjawiskiem charakterystycznym jest bowiem "fejletonizm artystyczny", będący molochem pożerającym wszystko, nie ograniczającym się zresztą
Gawalewicza, Gąsiorowskiego". <br>W takim pisaniu o produktach czy wyrobach powieściowych ci dwaj protagoniści krytyki młodopolskiej nie byli odosobnieni. Przeciwnie, sprawa ta pojawiała się tak w rozważaniach o powieści jako gatunku (by przypomnieć przywoływane już studium Gostomskiego) jak w artykułach dotyczących życia literackiego i w analizach poszczególnych utworów. Obszerny artykuł Nowaczyńskiego &lt;hi&gt;Anarchia literacka w Niemczech&lt;/&gt; podkreśla właśnie rolę kultury masowej, która wdziera się wszędzie i wszystko psuje, nie jest jednak czymś wydzielonym od sztuki o wysokich ambicjach, przeciwnie, istnieją stadia pośrednie. I zaznaczają się one również w powieści. Zjawiskiem charakterystycznym jest bowiem "fejletonizm artystyczny", będący molochem pożerającym wszystko, nie ograniczającym się zresztą
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego