Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 19
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2000
Gra w klasy" Julio Cortazara po rzeczy zupełnie przelotne w rodzaju młodzieżowego hitu, jakim była książka Eduardo Guino Kieffera "Żeby cię lepiej zjeść". Nawiasem mówiąc, książka Kieffera nie miała nic wspólnego z "realizmem magicznym" czy jakąkolwiek egzotyką. Bohaterem tej powieści jest bowiem młodzieniec z Buenos Aires, który koniecznie chce być Bobem Dylanem. Gra na gitarze, śpiewa po angielsku, a w dodatku urodził się Żydem. Nic to jednak nie przeszkadzało nam w Polsce, by uważać książkę Kieffera za typowy przejaw iberoamerykańszczyzny. Dziwnym splotem połączyły się dwa kompleksy prowincjonalne: argentyński i polski.
Być może peryferyjność kultury południowoamerykańskiej, tak jak peryferyjność muzyki Gorana Bregovicia
Gra w klasy" Julio Cortazara po rzeczy zupełnie przelotne w rodzaju młodzieżowego hitu, jakim była książka Eduardo Guino Kieffera "Żeby cię lepiej zjeść". Nawiasem mówiąc, książka Kieffera nie miała nic wspólnego z "realizmem magicznym" czy jakąkolwiek egzotyką. Bohaterem tej powieści jest bowiem młodzieniec z Buenos Aires, który koniecznie chce być Bobem Dylanem. Gra na gitarze, śpiewa po angielsku, a w dodatku urodził się Żydem. Nic to jednak nie przeszkadzało nam w Polsce, by uważać książkę Kieffera za typowy przejaw &lt;orig&gt;iberoamerykańszczyzny&lt;/&gt;. Dziwnym splotem połączyły się dwa kompleksy prowincjonalne: argentyński i polski.<br>Być może peryferyjność kultury południowoamerykańskiej, tak jak peryferyjność muzyki Gorana Bregovicia
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego