Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Fronda
Nr: 9.10
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
Szewach Weiss), "miejscem ciemności, miejscem wiecznej nocy" (Elie Wiesel), "czarną dziurą człowieczeństwa" (pismo Auschwitz Shalom).

Oświęcim jako zło absolutne był punktem zero w historii, dlatego zdaniem wielu dzieje ludzkości zdają się dzielić na dwie części: przed Oświęcimiem i po Oświęcimiu. Pojawiają się nowe obszary refleksji: świat po Oświęcimiu (Henryk Grynberg), Bóg po Oświęcimiu (Hans Jonas), Kościół po Oświęcimiu (Johann Baptist Metz), chrześcijaństwo po Oświęcimiu (Friedrich Wilhelm Marquardt), teologia po Oświęcimiu (ksiądz Michał Czajkowski), filozofia po Oświęcimiu (ksiądz Marek Jędraszewski), socjologia po Oświęcimiu (Zygmunt Bauman), wychowanie i kultura po Oświęcimiu (Theodor W. Adorno) i tak dalej.

Śmierć Boga

Dla Holocaustu są właściwe
Szewach Weiss), &lt;q&gt;"miejscem ciemności, miejscem wiecznej nocy"&lt;/&gt; (Elie Wiesel), &lt;q&gt;"czarną dziurą człowieczeństwa"&lt;/&gt; (pismo Auschwitz Shalom).<br><br> Oświęcim jako zło absolutne był punktem zero w historii, dlatego zdaniem wielu dzieje ludzkości zdają się dzielić na dwie części: przed Oświęcimiem i po Oświęcimiu. Pojawiają się nowe obszary refleksji: świat po Oświęcimiu (Henryk Grynberg), Bóg po Oświęcimiu (Hans Jonas), Kościół po Oświęcimiu (Johann Baptist Metz), chrześcijaństwo po Oświęcimiu (Friedrich Wilhelm Marquardt), teologia po Oświęcimiu (ksiądz Michał Czajkowski), filozofia po Oświęcimiu (ksiądz Marek Jędraszewski), socjologia po Oświęcimiu (Zygmunt Bauman), wychowanie i kultura po Oświęcimiu (Theodor W. Adorno) i tak dalej.<br><br>&lt;tit&gt; Śmierć Boga&lt;/&gt;<br><br> Dla Holocaustu są właściwe
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego