Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
postacie czy duchy pojawiają się w nim i znikają, jakby bram i murów wcale nie było...
Przebojem inscenizacji romantycznego dramatu był pejzaż miejski. Był taki, jaki wyznaczała scena: najczęściej - plac, którego kształt odpowiada formie sceny teatru, otoczony domami, rozszerzony perspektywą ulic. Taki, jak w dramatach Hugo, jak w jego Lukrecji Borgii. W obrazie miasta szczególną nowością był tłum, fascynujący jako zjawisko od czasów rewolucji. Sceny zbiorowe ukazywały jego potęgę i dynamizm. Lud wzbudzał entuzjazm widzów już w Niemej z Portici, a ówczesne recenzje teatralne szczegółowo rozpatrywały walory wprowadzenia gminu na scenę.
W mieście tłum gromadził się na placu, funkcjonował w dwóch
postacie czy duchy pojawiają się w nim i znikają, jakby bram i murów wcale nie było...<br>Przebojem inscenizacji romantycznego dramatu był pejzaż miejski. Był taki, jaki wyznaczała scena: najczęściej - plac, którego kształt odpowiada formie sceny teatru, otoczony domami, rozszerzony perspektywą ulic. Taki, jak w dramatach Hugo, jak w jego Lukrecji Borgii. W obrazie miasta szczególną nowością był tłum, fascynujący jako zjawisko od czasów rewolucji. Sceny zbiorowe ukazywały jego potęgę i dynamizm. Lud wzbudzał entuzjazm widzów już w Niemej z Portici, a ówczesne recenzje teatralne szczegółowo rozpatrywały walory wprowadzenia gminu na scenę.<br>W mieście tłum gromadził się na placu, funkcjonował w dwóch
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego