Typ tekstu: Strona internetowa
Autor: Łukasz
Tytuł: strona o żeglarstwie
Rok wydania: 2004
Rok powstania: 2005
m
Armator: Marynarka Wojenna RP, Polska
Wys. max: 33,5 m
Materiał konstrukcyjny: stal
Szerokość: 8 m
Budowniczy: Stocznia Gdańska, Polska
Zanurzenie: 3,8 m
Silnik: 310 KM, diesel


LWÓW

Pierwszym polskim żaglowcem szkolnym, kolebką nawigatorów jeszcze Tczewskiej Szkoły Morskiej, był trzymasztowy bark - LWÓW. Zbudowany w 1869 roku w Wielkiej Brytanii, jako fregata CHINSURA, transportował towary i pasażerów do Indii i Australii. W 1883 roku przeszedł pod włoską banderę zmieniając nazwę na LUCCO, a w 1915 roku stał się własnością holenderskiego armatora, który przetaklował go na bark z nazwie NEST. Został wyszukany przez kapitana żeglugi wielkiej Gustawa Kańskiego, który był inspektorem
m<br>Armator: Marynarka Wojenna RP, Polska<br>Wys. max: 33,5 m<br>Materiał konstrukcyjny: stal<br>Szerokość: 8 m<br>Budowniczy: Stocznia Gdańska, Polska<br>Zanurzenie: 3,8 m<br>Silnik: 310 KM, diesel<br><br><br>&lt;tit&gt;LWÓW&lt;/&gt;<br><br>Pierwszym polskim żaglowcem szkolnym, kolebką nawigatorów jeszcze Tczewskiej Szkoły Morskiej, był trzymasztowy bark - LWÓW. Zbudowany w 1869 roku w Wielkiej Brytanii, jako fregata CHINSURA, transportował towary i pasażerów do Indii i Australii. W 1883 roku przeszedł pod włoską banderę zmieniając nazwę na LUCCO, a w 1915 roku stał się własnością holenderskiego armatora, który przetaklował go na bark z nazwie NEST. Został wyszukany przez kapitana żeglugi wielkiej Gustawa Kańskiego, który był inspektorem
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego