Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Podhalański
Nr: 36
Miejsce wydania: Zakopane
Rok: 1999
Potem jednak wyłania się z nich świat zgoła inny - pełny harmonii, uporządkowania, pogody. Ulubionym tematem Stanisława Szafrana jest pejzaż - fragmenty łąk, lasu, miejskich uliczek, wiejskich kościółków. To one stają się polem eksperymentów malarskich artysty.
Pejzaż najczęściej kojarzy się nam ze statyką. Nic bardziej mylnego. Przekonuje nas o tym Stanisław Szafran. Chaotyczne i ostre z pozoru zestawienia barw służą budowie precyzyjnego zapisu ulotnej chwili. Świat zmienia się przecież z każdym powiewem wiatru, cieniem obłoku, promieniem słońca. Każdy z tych momentów ma swój niepowtarzalny koloryt, brzmienie i nastrój. Właśnie ta chwila piękna jest głównym bohaterem obrazów Szafrana. Pejzaż jako taki zdaje się być
Potem jednak wyłania się z nich świat zgoła inny - pełny harmonii, uporządkowania, pogody. Ulubionym tematem Stanisława Szafrana jest pejzaż - fragmenty łąk, lasu, miejskich uliczek, wiejskich kościółków. To one stają się polem eksperymentów malarskich artysty.<br>Pejzaż najczęściej kojarzy się nam ze statyką. Nic bardziej mylnego. Przekonuje nas o tym Stanisław Szafran. Chaotyczne i ostre z pozoru zestawienia barw służą budowie precyzyjnego zapisu ulotnej chwili. Świat zmienia się przecież z każdym powiewem wiatru, cieniem obłoku, promieniem słońca. Każdy z tych momentów ma swój niepowtarzalny koloryt, brzmienie i nastrój. Właśnie ta chwila piękna jest głównym bohaterem obrazów Szafrana. Pejzaż jako taki zdaje się być
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego