Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 19
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2000
przyjęto go z otwartymi ramionami. Wyjechał do Paryża. Był już gwiazdą, tańczył wyłącznie główne role, w "Duchu róży" i "Narcyzie", "Pietruszce" i "Jeziorze łabędzim". A jak tańczył? Czy rzeczywiście pozostał niedoścignionym wzorem, fenomenem ruchu? Niestety, nie zachowały się jakiekolwiek nagrania filmowe, polegać więc można tylko na przekazach naocznych świadków. Charlie Chaplin powiedział o jego tańcu: "hipnotyczny, boski, jego mroczność sugeruje nastroje innych światów". Arnold Haskell, wybitny znawca baletu, pisał: "Niestety pamięć lubi płatać figle i trudno dzisiaj powiedzieć, o ile przewyższał wszystkich wybitnych tancerzy późniejszego okresu. Był z pewnością artystą obdarzonym wielką intuicją, dla którego technika była narzędziem całkowicie podporządkowanym jego
przyjęto go z otwartymi ramionami. Wyjechał do Paryża. Był już gwiazdą, tańczył wyłącznie główne role, w "Duchu róży" i "Narcyzie", "Pietruszce" i "Jeziorze łabędzim". A jak tańczył? Czy rzeczywiście pozostał niedoścignionym wzorem, fenomenem ruchu? Niestety, nie zachowały się jakiekolwiek nagrania filmowe, polegać więc można tylko na przekazach naocznych świadków. Charlie Chaplin powiedział o jego tańcu: "hipnotyczny, boski, jego mroczność sugeruje nastroje innych światów". Arnold Haskell, wybitny znawca baletu, pisał: "Niestety pamięć lubi płatać figle i trudno dzisiaj powiedzieć, o ile przewyższał wszystkich wybitnych tancerzy późniejszego okresu. Był z pewnością artystą obdarzonym wielką intuicją, dla którego technika była narzędziem całkowicie podporządkowanym jego
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego