Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2922
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
to nie ludzie przychodzą do galerii, ale galerie muszą wychodzić do widzów - uważa Tadeusz Bystrzak.

Kurtuazyjny koncern
Przeciwko takiemu wykorzystaniu "Pochodni Nerona" wypowiedziało się jednak krakowskie Muzeum Narodowe, właściciel oryginału.
Od jesieni ubiegłego roku muzeum poszukiwało sponsora, który sfinansowałby renowację trzech wielkich płócien wiszących w Sukiennicach: "Pochodni Nerona", "Czwórki" Józefa Chełmońskiego oraz "Kościuszki pod Racławicami" Jana Matejki. Podpisano w tej sprawie stosowną umowę z Fundacją Wspierania i Rozwoju Muzealnictwa w Polsce, która rozpoczęła poszukiwania firmy gotowej wesprzeć planowane prace. Fundacja dotarła do Tadeusza Bystrzaka, pracującego już wtedy dla koncernu Metro AG.
Rozpoczęły się rozmowy między Muzeum Narodowym a koncernem. Muzeum miało
to nie ludzie przychodzą do galerii, ale galerie muszą wychodzić do widzów&lt;/&gt; - uważa Tadeusz Bystrzak. <br><br>&lt;tit1&gt;Kurtuazyjny koncern&lt;/&gt;<br>Przeciwko takiemu wykorzystaniu &lt;name type="tit"&gt;"Pochodni Nerona"&lt;/&gt; wypowiedziało się jednak krakowskie Muzeum Narodowe, właściciel oryginału. <br>Od jesieni ubiegłego roku muzeum poszukiwało sponsora, który sfinansowałby renowację trzech wielkich płócien wiszących w Sukiennicach: &lt;name type="tit"&gt;"Pochodni Nerona"&lt;/&gt;, &lt;name type="tit"&gt;"Czwórki"&lt;/&gt; Józefa Chełmońskiego oraz &lt;name type="tit"&gt;"Kościuszki pod Racławicami"&lt;/&gt; Jana Matejki. Podpisano w tej sprawie stosowną umowę z Fundacją Wspierania i Rozwoju Muzealnictwa w Polsce, która rozpoczęła poszukiwania firmy gotowej wesprzeć planowane prace. Fundacja dotarła do Tadeusza Bystrzaka, pracującego już wtedy dla koncernu Metro AG. <br>Rozpoczęły się rozmowy między Muzeum Narodowym a koncernem. Muzeum miało
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego