Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
dla odbiorcy ważny jest sposób, w jaki ona powstaje. Dla określenia wpływu sposobu osiągania określonego motywu na procesy percepcji oraz komunikacji warto przytoczyć klasyczne badanie La Pierre'a. Przeprowadził on eksperyment w warunkach naturalnych, zatrzymując się w hotelach, gdzie Amerykanie chińskiego pochodzenia prosili o wynajęcie pokoju. Kiedy hotel dysponował wolnymi pokojami, Chińczycy zawsze byli przyjmowani. Kilka miesięcy później La Pierre wysłał do odwiedzanych hoteli kwestionariusz, badający postawy Amerykanów wobec mniejszości narodowych. Na pytanie "Czy przyjąłbyś Chińczyka jako gościa hotelowego w 90% udzielano negatywnej odpowiedzi". Fakt ten wskazuje na rozbieżność między postawą deklarowaną a realnym zachowaniem. Istnienie więc określonych motywów, które są związane
dla odbiorcy ważny jest sposób, w jaki ona powstaje. Dla określenia wpływu sposobu osiągania określonego motywu na procesy percepcji oraz komunikacji warto przytoczyć klasyczne badanie La Pierre'a. Przeprowadził on eksperyment w warunkach naturalnych, zatrzymując się w hotelach, gdzie Amerykanie chińskiego pochodzenia prosili o wynajęcie pokoju. Kiedy hotel dysponował wolnymi pokojami, Chińczycy zawsze byli przyjmowani. Kilka miesięcy później La Pierre wysłał do odwiedzanych hoteli kwestionariusz, badający postawy Amerykanów wobec mniejszości narodowych. Na pytanie "Czy przyjąłbyś Chińczyka jako gościa hotelowego w 90% udzielano negatywnej odpowiedzi". Fakt ten wskazuje na rozbieżność między postawą deklarowaną a realnym zachowaniem. Istnienie więc określonych motywów, które są związane
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego