swoją koncepcję <br>'doświadczenia transcendentalnego' jako objawienia pierwotnego, którego nie <br>należy utożsamiać z objawieniem naturalnym. Każdy człowiek spotyka Boga <br>jako pytanie skierowane do jego wolności, spotyka go w formie niewyrażonej, <br>atematycznej, we wszystkich rzeczach świata, a przede wszystkim w bliźnim. <br>Absolutna miłość, którą w sposób radykalny obdarzamy inną osobę, pośrednio <br>akceptuje Chrystusa w wierze i miłości. Miłość jest bowiem nie tylko <br>przykazaniem chrześcijaństwa, ale jego istotą. Rahner uważa, że w innych <br>religiach można znaleźć tylko "momenty prawdy" chrześcijańskiej, ponieważ <br>"wina człowieka wywiera zaciemniający i deprawujący wpływ także w historii <br>obiektywizującej, ludzkiej interpretacji objawienia w łasce", czyli objawienia <br>pierwotnego. <br>Karl Rahner w swojej