Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Machina
Nr: 2
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
realizmem magicznym, choć wyraźnie do niego nawiązujących - można wymienić więcej. Ogląda się je z takim zainteresowaniem, z jakim obserwuje się życie. Opisują coś, czego film francuski czy polski nigdy nie zobaczył, co ignorował, może nawet kwestionował. Tylko że z tego opisu nie zawsze albo w niewielkim stopniu wynikają jakieś znaczenia. Co z tego, że opisane, jeśli nie znaczące?

Nieliczna grupa filmowców próbuje nawiązać dialog z widzami, podejmując wyzwanie współczesności: zajmuje stanowisko wobec dramatycznych przemian obyczajowych i politycznych zachodzących w krajach, o których [Image] opowiada. Kinematografie Algierii i Iranu nie należą do najambitniejszych w tym regionie świata, a jednak niektóre filmy stamtąd głęboko zapisują
realizmem magicznym, choć wyraźnie do niego nawiązujących - można wymienić więcej. Ogląda się je z takim zainteresowaniem, z jakim obserwuje się życie. Opisują coś, czego film francuski czy polski nigdy nie zobaczył, co ignorował, może nawet kwestionował. Tylko że z tego opisu nie zawsze albo w niewielkim stopniu wynikają jakieś znaczenia. Co z tego, że opisane, jeśli nie znaczące?<br><br> Nieliczna grupa filmowców próbuje nawiązać dialog z widzami, podejmując wyzwanie współczesności: zajmuje stanowisko wobec dramatycznych przemian obyczajowych i politycznych zachodzących w krajach, o których [Image] opowiada. Kinematografie Algierii i Iranu nie należą do najambitniejszych w tym regionie świata, a jednak niektóre filmy stamtąd głęboko zapisują
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego