Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
świetnie przemyślanej artystycznej kompozycji. Genialnym wzorem dla nowego romantycznego dramatu.
W Anglii XVIII-wieczny styl lektury Szekspira przełamał Samuel Taylor Coleridge; przejął wiele od Schlegla, głównie jednak ogólne idee dotyczące nowego dramatu; w dziełach Szekspira inne wynajdywał znamiona wielkości. M.M. Badawi podkreśla, iż tezy, znane mu z tekstów niemieckich, Coleridge podporządkował własnej koncepcji sztuki i jej krytyki. Interpretował twórczość Szekspira w takim stylu, by nie tylko okazać jego wspaniały geniusz, lecz i uzyskać potwierdzenie własnych teorii estetycznych.
Uprawiał krytykę filozoficzną; miała być oparta na racjonalnej dedukcji, prowadzić do wyważonych konkluzji. Za istotę aktu kreacji Coleridge uznawał wyobraźnię. "Prawda natury i
świetnie przemyślanej artystycznej kompozycji. Genialnym wzorem dla nowego romantycznego dramatu.<br>W Anglii XVIII-wieczny styl lektury Szekspira przełamał Samuel Taylor Coleridge; przejął wiele od Schlegla, głównie jednak ogólne idee dotyczące nowego dramatu; w dziełach Szekspira inne wynajdywał znamiona wielkości. M.M. Badawi podkreśla, iż tezy, znane mu z tekstów niemieckich, Coleridge podporządkował własnej koncepcji sztuki i jej krytyki. Interpretował twórczość Szekspira w takim stylu, by nie tylko okazać jego wspaniały geniusz, lecz i uzyskać potwierdzenie własnych teorii estetycznych.<br>Uprawiał krytykę filozoficzną; miała być oparta na racjonalnej dedukcji, prowadzić do wyważonych konkluzji. Za istotę aktu kreacji Coleridge uznawał wyobraźnię. "Prawda natury i
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego