Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
rangi (i wpływów), ani uwolnić wyobraźni spod presji tych indywidualności. Romantycy postrzegali niebezpieczeństwa systemu gwiazdorskiego, zagrożenie integralności sztuk, gdy charaktery postaci dopasowuje się do osobowości aktorów. .]
Marie Dorval (1798-1849), druga heroina romantycznego dramatu, była trwalej związana kolejno z Odéonem, z Porte-Saint-Martin i z Renaissance, czasem występowała w Comédie Française. Najlepsza w rolach uwielbianych i wrażliwych heroin, jak Adela w Antony Dumasa, grała w wielu sztukach Hugo, między innymi Donnę Sol we wznowieniu Hernaniego. Największy zachwyt krytyków wzbudziła jako Kitty Bell w Czattertonie Alfreda de Vigny (1835). Sensacją stał się wspólny występ Dorval i pierwszej oraz niebywale zawistnej aktorki paryskich
rangi (i wpływów), ani uwolnić wyobraźni spod presji tych indywidualności. Romantycy postrzegali niebezpieczeństwa systemu gwiazdorskiego, zagrożenie integralności sztuk, gdy charaktery postaci dopasowuje się do osobowości aktorów. &lt;gap&gt;.]<br>Marie Dorval (1798-1849), druga heroina romantycznego dramatu, była trwalej związana kolejno z Odéonem, z Porte-Saint-Martin i z Renaissance, czasem występowała w Comédie Française. Najlepsza w rolach uwielbianych i wrażliwych heroin, jak Adela w Antony Dumasa, grała w wielu sztukach Hugo, między innymi Donnę Sol we wznowieniu Hernaniego. Największy zachwyt krytyków wzbudziła jako Kitty Bell w Czattertonie Alfreda de Vigny (1835). Sensacją stał się wspólny występ Dorval i pierwszej oraz niebywale zawistnej aktorki paryskich
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego