Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Kultura
Nr: 7-8
Miejsce wydania: Paryż
Rok: 1964
krytyce literackiej.
Wszystkie publikacje o "wspólnym pokoju" i Czechowiczu, że wymienię wspomnianą już końcową partię "Ballad przed burzą" Wiesława Szymańskiego. "Portrety i zapiski" Stanisława Piętaka, "Cyganerię" Wacława Mrozowskiego, także esej o Czechowiczu Czesława Miłosza z tomu "Kontynenty", grzeszą brakiem uwzględnienia okresu 1930-1934, lubelskich preliminariów przed przeniesieniem się do Warszawy. Czechowicz w tych latach porastał w pióra literackie a następnie finansowe; dla Michalskiego i dla mnie był to czas zdobywania ostróg poetyckich, dla Domińskiego - wczesnego terminowania. Władysław Podstawka, syn chłopa z pobliskich Jakubowic Końskich, świeżo upieczony maturzysta, trzymał się na razie na uboczu, miał doszlusować nieco później, chociaż aż do końca
krytyce literackiej.<br>Wszystkie publikacje o "wspólnym pokoju" i Czechowiczu, że wymienię wspomnianą już końcową partię "Ballad przed burzą" Wiesława Szymańskiego. "Portrety i zapiski" Stanisława Piętaka, "Cyganerię" Wacława Mrozowskiego, także esej o Czechowiczu Czesława Miłosza z tomu "Kontynenty", grzeszą brakiem uwzględnienia okresu 1930-1934, lubelskich preliminariów przed przeniesieniem się do Warszawy. Czechowicz w tych latach porastał w pióra literackie a następnie finansowe; dla Michalskiego i dla mnie był to czas zdobywania ostróg poetyckich, dla Domińskiego - wczesnego terminowania. Władysław Podstawka, syn chłopa z pobliskich Jakubowic Końskich, świeżo upieczony maturzysta, trzymał się na razie na uboczu, miał doszlusować nieco później, chociaż aż do końca
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego