Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
Wymagano od niego rzeczy niemożliwych. Krytycy o postawach zachowawczych żądali, by - choć jest czołowym romantykiem - przestrzegał uznanych reguł estetyki, i by zachował dawne poczucie piękna; aby w jego dramatach temat był wielki, charaktery szlachetne, by kompozycja nie odbiegała od tradycji gatunku, a prawda historii miała być nawet w szczegółach dochowana. Czyli - by pod nazwą "dramat romantyczny" ocalił klasyczną tragedię, jakimś cudem chroniąc ją od nudy. Co zdumiewające, Hugo nie znajdował odpowiedniego poparcia ze strony krytyki romantycznej, młodych przyjaciół ze swego kręgu. Wpływał na to zarówno czynnik artystyczny - Hugo zanadto wybiegał poza zakres ich teatralnych gustów, nawet ich potrafił zrazić gwałtownym przełamywaniem konwencji
Wymagano od niego rzeczy niemożliwych. Krytycy o postawach zachowawczych żądali, by - choć jest czołowym romantykiem - przestrzegał uznanych reguł estetyki, i by zachował dawne poczucie piękna; aby w jego dramatach temat był wielki, charaktery szlachetne, by kompozycja nie odbiegała od tradycji gatunku, a prawda historii miała być nawet w szczegółach dochowana. Czyli - by pod nazwą "dramat romantyczny" ocalił klasyczną tragedię, jakimś cudem chroniąc ją od nudy. Co zdumiewające, Hugo nie znajdował odpowiedniego poparcia ze strony krytyki romantycznej, młodych przyjaciół ze swego kręgu. Wpływał na to zarówno czynnik artystyczny - Hugo zanadto wybiegał poza zakres ich teatralnych gustów, nawet ich potrafił zrazić gwałtownym przełamywaniem konwencji
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego