Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
na czasie,
- szybsze dojście do zamierzonych celów.
Z przyjęciem takiej strategii wiąże się jednakże pewnego rodzaju ryzyko: powstawanie konfliktów co do podziału funkcji między partnerami, możliwość uzależnienia się od partnera i ograniczenie swej niezależności.
Znaczenie strategii aliansów strategicznych będzie zapewne jeszcze rosło. Może o tym świadczyć analiza firmy konsultingowej Arthur D. Little International. Wynikają z niej rekomendacje dla europejskich producentów samochodów, chcących konkurować z przedsiębiorstwami japońskimi. Powinny one podjąć następujące działania: obniżyć koszty poprzez pozyskanie standaryzowanych części od kooperantów, rozwijać ścisłą współpracę z zagranicznymi poddostawcami oraz powiązania kooperacyjne z innymi producentami.
Przedstawiona metoda analizy pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa może służyć do oceny
na czasie,<br>- szybsze dojście do zamierzonych celów.<br>Z przyjęciem takiej strategii wiąże się jednakże pewnego rodzaju ryzyko: powstawanie konfliktów co do podziału funkcji między partnerami, możliwość uzależnienia się od partnera i ograniczenie swej niezależności.<br>Znaczenie strategii aliansów strategicznych będzie zapewne jeszcze rosło. Może o tym świadczyć analiza firmy konsultingowej Arthur D. Little International. Wynikają z niej rekomendacje dla europejskich producentów samochodów, chcących konkurować z przedsiębiorstwami japońskimi. Powinny one podjąć następujące działania: obniżyć koszty poprzez pozyskanie standaryzowanych części od kooperantów, rozwijać ścisłą współpracę z zagranicznymi poddostawcami oraz powiązania kooperacyjne z innymi producentami.<br>Przedstawiona metoda analizy pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa może służyć do oceny
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego