Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
wykorzystywania przez damy doby romantycznej każdej szansy na wyłamanie się spod presji tych narzucanych konwenansów, szansy zyskania większej swobody. Panom romantyczna kultura obyczaju zezwalała bowiem na tak wiele - gdy panie (nie tylko polskie) usidlała coraz mocniej w ramach wyidealizowanych (m.in. przez literaturę) wzorców.

Rozdział 8 BYWANIE W TEATRZE A DRAMATOPISARSTWO

Twórczość Wiktora Hugo, Beatrix Cenci Słowackiego, Konfederaci barscy Mickiewicza - te dzieła pokazywały, jak wpływa na kształt powstającego dramatu założony z góry zamiar wprowadzenia go do teatru. Nie mniej przecież interesujące jest pytanie odwrotne: jak bywanie w teatrze odbijało się w powstających wtedy dramatach, jakie "teatralne" innowacje poeci wprowadzali do tekstów
wykorzystywania przez damy doby romantycznej każdej szansy na wyłamanie się spod presji tych narzucanych konwenansów, szansy zyskania większej swobody. Panom romantyczna kultura obyczaju zezwalała bowiem na tak wiele - gdy panie (nie tylko polskie) usidlała coraz mocniej w ramach wyidealizowanych (m.in. przez literaturę) wzorców.<br><br>&lt;tit&gt;Rozdział 8 BYWANIE W TEATRZE A DRAMATOPISARSTWO&lt;/&gt;<br><br>Twórczość Wiktora Hugo, Beatrix Cenci Słowackiego, Konfederaci barscy Mickiewicza - te dzieła pokazywały, jak wpływa na kształt powstającego dramatu założony z góry zamiar wprowadzenia go do teatru. Nie mniej przecież interesujące jest pytanie odwrotne: jak bywanie w teatrze odbijało się w powstających wtedy dramatach, jakie "teatralne" innowacje poeci wprowadzali do tekstów
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego