Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Powszechny
Nr: 50
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 1994
Ch‚reau pozostał jednak sobą i wybrał drogę własną, odmienną.
Ten wybitnie uzdolniony reżyser teatralny i operowy (w 1971 roku - w wieku zaledwie 27 lat - został dyrektorem Theatre National Populaire, reprezentacyjnej sceny Francji), kinem zajmuje się już od dwudziestu lat.
Pamiętamy go zresztą jako odtwórcę roli Kamila Desmoulins w "Dantonie" Wajdy.
Każdy z sześciu wyreżyserowanych przezeń dotąd filmów opowiadał o zewnętrznej, fizycznej opresji, czyniąc to z odcieniem szaleństwa.
Również w najwybitniejszym z nich (według francuskiej opinii) - czyli w "Królowej Margot", okrucieństwo jest tonowane przez konwencję.
Ta konwencja trudna jest do jednoznacznego określenia.
Łączy (choć nie jestem pewien, czy godzi) składniki
Ch&#130;reau pozostał jednak sobą i wybrał drogę własną, odmienną.<br>Ten wybitnie uzdolniony reżyser teatralny i operowy (w 1971 roku - w wieku zaledwie 27 lat - został dyrektorem Theatre National Populaire, reprezentacyjnej sceny Francji), kinem zajmuje się już od dwudziestu lat.<br>Pamiętamy go zresztą jako odtwórcę roli Kamila Desmoulins w "Dantonie" Wajdy.<br>Każdy z sześciu wyreżyserowanych przezeń dotąd filmów opowiadał o zewnętrznej, fizycznej opresji, czyniąc to z odcieniem szaleństwa.<br>Również w najwybitniejszym z nich (według francuskiej opinii) - czyli w "Królowej Margot", okrucieństwo jest tonowane przez konwencję.<br>Ta konwencja trudna jest do jednoznacznego określenia.<br>Łączy (choć nie jestem pewien, czy godzi) składniki
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego