Typ tekstu: Książka
Autor: Werner Andrzej
Tytuł: Dekada filmu
Rok: 1997
jednoczesnym ostentacyjnym braku odpowiedzialności. Niestety nie widziałem baletu według Mario i czarodzieja, ale jakże charakterystyczny jest sam fakt, że Visconti był pomysłodawcą i reżyserem tego spektaklu.
Visconti nie mógł jednak pominąć i najciemniejszych momentów tego procesu historycznego i mentalnego, który przedstawiał dotąd z tak charakterystyczną dla siebie ambiwalencją własnej postawy. Dekadencja przyciągająca go zazwyczaj swym czarem przybierała również formy najbardziej odrażające. I tym razem wybrał sobie Visconti za przewodnika - przynajmniej po części - Tomasza Manna. We wcześniejszym zresztą od Śmierci w Wenecji Zmierzchu Bogów początek filmu nasycony jest duchem Buddenbrooków.
Na kartach powieści Manna proces dezintegracji starej tradycji niemieckiego mieszczaństwa dokonał się
jednoczesnym ostentacyjnym braku odpowiedzialności. Niestety nie widziałem baletu według Mario i czarodzieja, ale jakże charakterystyczny jest sam fakt, że Visconti był pomysłodawcą i reżyserem tego spektaklu.<br>Visconti nie mógł jednak pominąć i najciemniejszych momentów tego procesu historycznego i mentalnego, który przedstawiał dotąd z tak charakterystyczną dla siebie ambiwalencją własnej postawy. Dekadencja przyciągająca go zazwyczaj swym czarem przybierała również formy najbardziej odrażające. I tym razem wybrał sobie Visconti za przewodnika - przynajmniej po części - Tomasza Manna. We wcześniejszym zresztą od Śmierci w Wenecji Zmierzchu Bogów początek filmu nasycony jest duchem Buddenbrooków. <br>Na kartach powieści Manna proces dezintegracji starej tradycji niemieckiego mieszczaństwa dokonał się
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego