Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
znów - tyle że nie w teatrze Renaissance - z Lemaîtrem w roli głównej. Gra Lemaître'a wzbudzała podziw także Baudelaire'a - - pisał w sprawozdaniu z Salonu 1846.
Ucieleśnieniem romantycznego bohatera w teatrze paryskim stał się jednak nie Lemaître, lecz Pierre Bocage (1797-1863). Sławę świetnego odtwórcy postaci romantycznych zapewniła mu rola w Antony Dumasa. Bocage był wysoki i szczupły; jego sposób gry, eksponujący krańcowo zmienne emocje, świetnie ukazujący komplikacje romantycznej psychiki, był ostro atakowany przez niechętnych romantyzmowi krytyków; publiczności bardzo się podobał. Kolejnym jego sukcesem była rola w Terése Dumasa, sztuce, którą tak bardzo zachwycał się Słowacki. Jego styl ubioru (melancholijna czerń) i zachowań
znów - tyle że nie w teatrze Renaissance - z Lemaîtrem w roli głównej. Gra Lemaître'a wzbudzała podziw także Baudelaire'a - &lt;gap&gt; - pisał w sprawozdaniu z Salonu 1846.<br>Ucieleśnieniem romantycznego bohatera w teatrze paryskim stał się jednak nie Lemaître, lecz Pierre Bocage (1797-1863). Sławę świetnego odtwórcy postaci romantycznych zapewniła mu rola w Antony Dumasa. Bocage był wysoki i szczupły; jego sposób gry, eksponujący krańcowo zmienne emocje, świetnie ukazujący komplikacje romantycznej psychiki, był ostro atakowany przez niechętnych romantyzmowi krytyków; publiczności bardzo się podobał. Kolejnym jego sukcesem była rola w Terése Dumasa, sztuce, którą tak bardzo zachwycał się Słowacki. Jego styl ubioru (melancholijna czerń) i zachowań
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego