Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
we Francji producent produktów spożywczych, m.in. napojów, wykupił 8 europejskich firm spożywczych, w tym europejską filię Nabisco, szwajcarska firma NestleM wykupiła brytyjską Rowntree, produkującą słodycze, i włoską firmę Buitoni, ASEA, szwedzka firma branży elektrycznej, połączyła się ze swym głównym szwajcarskim konkurentem Brown Boveri.
Ważnym czynnikiem motywacyjnym dla przedsiębiorstw spoza EWG była chęć działania jako "insiders", czyli wewnątrz tego ugrupowania, oraz wzmocnienia swej pozycji we współpracy z firmami z regionu EWG. W niektórych przypadkach chodziło o próbę obrony swych pozycji przed przewidywanym zagrożeniem ze strony korporacji transnarodowych na rynkach krajowych tych firm po 1992r. W branży finansowej duże banki i firmy
we Francji producent produktów spożywczych, m.in. napojów, wykupił 8 europejskich firm spożywczych, w tym europejską filię Nabisco, szwajcarska firma NestleM wykupiła brytyjską Rowntree, produkującą słodycze, i włoską firmę Buitoni, ASEA, szwedzka firma branży elektrycznej, połączyła się ze swym głównym szwajcarskim konkurentem Brown Boveri.<br>Ważnym czynnikiem motywacyjnym dla przedsiębiorstw spoza EWG była chęć działania jako "insiders", czyli wewnątrz tego ugrupowania, oraz wzmocnienia swej pozycji we współpracy z firmami z regionu EWG. W niektórych przypadkach chodziło o próbę obrony swych pozycji przed przewidywanym zagrożeniem ze strony korporacji transnarodowych na rynkach krajowych tych firm po 1992r. W branży finansowej duże banki i firmy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego