Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Perspektywy
Nr: 14
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1980
rekwizyty: kule podtrzymujące monstrualnie rozrośnięte lub opadające części ciała, muszle zawieszone w powietrzu, postacie kobiet z wysuniętymi szufladami, tworzą zaskakujące symbole. Dali maluje wizje z granicy snu i marzeń, wyraża stany podświadome i obsesyjne pragnienia.
Innym wielkim tematem pojawiającym się w jego twórczości jest upływ czasu: z zainteresowania teorią względności Einsteina powstały wielkie symbole: miękkie zegary, cieknące cyferblaty ("Wytrwałość wspomnienia" 1931).Zafascynowanie misterium religijnym i tajemnicą wiary zrodziło kompozycje malarskie, których głównym tematem jest ukrzyżowanie. Największe z nich to hiperrealistyczny "Chrystus ukrzyżowany" z 1951 r. sprowadzony na wystawę z muzeum w Glasgow oraz "Ukrzyżowanie czyli korpus hiperkubiczny" z 1954 r., oparty
rekwizyty: kule podtrzymujące monstrualnie rozrośnięte lub opadające części ciała, muszle zawieszone w powietrzu, postacie kobiet z wysuniętymi szufladami, tworzą zaskakujące symbole. Dali maluje wizje z granicy snu i marzeń, wyraża stany podświadome i obsesyjne pragnienia.<br>Innym wielkim tematem pojawiającym się w jego twórczości jest upływ czasu: z zainteresowania teorią względności Einsteina powstały wielkie symbole: miękkie zegary, cieknące cyferblaty ("Wytrwałość wspomnienia" 1931).Zafascynowanie misterium religijnym i tajemnicą wiary zrodziło kompozycje malarskie, których głównym tematem jest ukrzyżowanie. Największe z nich to hiperrealistyczny "Chrystus ukrzyżowany" z 1951 r. sprowadzony na wystawę z muzeum w Glasgow oraz "Ukrzyżowanie czyli korpus hiperkubiczny" z 1954 r., oparty
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego