Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Ozon
Nr: 5
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2005
razu lidera - mówi profesor Kowalski.
Podczas studiów Żmijewski zaczął wydawać na uczelni czasopismo "Czereja". Ten robiony początkowo na ksero, samizdatowy magazyn był dla młodych krytyków i artystów biblią artystycznych herezji. Gra, którą opisywano w "Czerei", toczyła się o poważną stawkę: było nią rozważanie kondycji ludzkiej bez sentymentów, znieczulenia i konwenansów. Ekstremalne były również środki artystyczne, które wychodziły daleko poza tradycyjne ramy sztuki; podstawowym narzędziem twórców stało się żywe ciało, bezpośrednie doświadczenie, często również osobiste ryzyko. Całości dopełniał agresywny, szokujący język pisma Żmijewskiego.

- Stawiał czytelnika "Czerei" pod ścianą, wobec idei z tego pisma nie można było zrobić uniku. Trzeba było zająć jakieś
razu lidera - mówi profesor Kowalski. <br>Podczas studiów Żmijewski zaczął wydawać na uczelni czasopismo "Czereja". Ten robiony początkowo na ksero, samizdatowy magazyn był dla młodych krytyków i artystów biblią artystycznych herezji. Gra, którą opisywano w "Czerei", toczyła się o poważną stawkę: było nią rozważanie kondycji ludzkiej bez sentymentów, znieczulenia i konwenansów. Ekstremalne były również środki artystyczne, które wychodziły daleko poza tradycyjne ramy sztuki; podstawowym narzędziem twórców stało się żywe ciało, bezpośrednie doświadczenie, często również osobiste ryzyko. Całości dopełniał agresywny, szokujący język pisma Żmijewskiego. <br><br>- Stawiał czytelnika "Czerei" pod ścianą, wobec idei z tego pisma nie można było zrobić uniku. Trzeba było zająć jakieś
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego