Typ tekstu: Książka
Autor: red. Gomulicka Barbara
Tytuł: Pisarze polskiego oświecenia
Rok: 1996
mikrozdarzeniami pomocnymi w odczytywaniu czułych sensów natury, lecz ulegała i zewnętrznemu porządkowi narzuconemu przez rygory „podróży". Opisywała ludzi, pejzaż, architekturę, zabytki, choć zostawiała sobie zawsze prawo swobodnego wyboru i subiektywnej interpretacji. Wiedeń był np. ważny dla Malwiny jako miasto szczęśliwej młodości, Padwę widziała głównie poprzez pryzmat historii Antenora i Eneasza.
Poszukując dla swego dziełka odpowiedniej nazwy przywoływała Wirtemberska takie określenia jak: „petit voyage d'imagination", „dziennik – zbiór myśli", „pamiętnik", „podróż". W diariuszu używała również znanego w XVIII w. określenia „podróż malownicza" („pittoresque"). Trudności w wyborze nazwy gatunku wynikały i z faktu, że w ramy
mikrozdarzeniami pomocnymi w odczytywaniu czułych sensów natury, lecz ulegała i zewnętrznemu porządkowi narzuconemu przez rygory &#132;podróży". Opisywała ludzi, pejzaż, architekturę, zabytki, choć zostawiała sobie zawsze prawo swobodnego wyboru i subiektywnej interpretacji. Wiedeń był np. ważny dla Malwiny jako miasto szczęśliwej młodości, Padwę widziała głównie poprzez pryzmat historii Antenora i Eneasza.<br> Poszukując dla swego dziełka odpowiedniej nazwy przywoływała Wirtemberska takie określenia jak: &#132;petit voyage d'imagination", &#132;dziennik &#150; zbiór myśli", &#132;pamiętnik", &#132;podróż". W diariuszu używała również znanego w XVIII w. określenia &#132;podróż malownicza" (&#132;pittoresque"). Trudności w wyborze nazwy gatunku wynikały i z faktu, że w ramy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego