Typ tekstu: Prasa
Tytuł: CKM
Nr: 5
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2000
Liga miliarderów
Piłkarska Liga Mistrzów stała się jednym z najlepszych sportowych biznesów na świecie. Ostatni finał, Manchester United - Bayern Monachium, oglądało ponad pół miliarda telewidzów z 202 krajów. Sportowa machina, którą stała się Champions League uruchomiła potężnych sponsorów, m.in. Forda, Mastercard, Canona, McDonalds'a. Wielcy sponsorzy zaczęli mieć wymagania. Jakie? "Futbol potrzebuje gwiazd - odpowiada Kevin Keegen, trener reprezentacji Anglii. - A wielkie koncerny muszą mieć kogoś, kto reklamuje ich produkty. Inaczej ten biznes nie będzie się kręcił!". Potrzebne są więc inwestycje. Najwięcej wyłożył ostatnio Real Madryt. Najpierw zakupił Steva McManamana z londyńskiego Tottenhamu za 20 mln dolarów. Angielski napastnik został skuszony kwotą
Liga miliarderów<br>Piłkarska Liga Mistrzów stała się jednym z najlepszych sportowych biznesów na świecie. Ostatni finał, Manchester United - Bayern Monachium, oglądało ponad pół miliarda telewidzów z 202 krajów. Sportowa machina, którą stała się Champions League uruchomiła potężnych sponsorów, m.in. Forda, Mastercard, Canona, McDonalds'a. Wielcy sponsorzy zaczęli mieć wymagania. Jakie? "Futbol potrzebuje gwiazd - odpowiada Kevin Keegen, trener reprezentacji Anglii. - A wielkie koncerny muszą mieć kogoś, kto reklamuje ich produkty. Inaczej ten biznes nie będzie się kręcił!". Potrzebne są więc inwestycje. Najwięcej wyłożył ostatnio Real Madryt. Najpierw zakupił Steva McManamana z londyńskiego Tottenhamu za 20 mln dolarów. Angielski napastnik został skuszony kwotą
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego