Typ tekstu: Książka
Autor: Siwicka Dorota, Bieńczyk Marek, Nawarecki Aleksander
Tytuł: Szybko i szybciej
Rok: 1996
pomiędzy literaturą wysoką a literaturą popularną, literaturą pisaną a literaturą oralną. Bez względu na to, czy mamy do czynienia z prozą, czy z wierszem, wszystkie dzieła są oralne, mają swoją oralność. Oralność wcale nie wiąże się z prymitywnością czy starożytnością, .
Ta oralność, o której mówi Meschonnic, miałaby być "poetyką głosu". Głos - materia oralności - oscyluje pomiędzy ciałem a mową. Przedmiotem badań winno być to, w jaki sposób oralność jest przekształcana w zapis. Dlaczego oralności przypisuje się tak duże znaczenie? Odpowiedź jest prosta, bo tam, gdzie jest mowa, tam jest i oralność. Upomnienie się o oralność wynika z antylogocentrycznego stanowiska Meschonnica.

Rytm a
pomiędzy literaturą wysoką a literaturą popularną, literaturą pisaną a literaturą oralną. Bez względu na to, czy mamy do czynienia z prozą, czy z wierszem, wszystkie dzieła są oralne, mają swoją oralność. Oralność wcale nie wiąże się z prymitywnością czy starożytnością, &lt;gap&gt;.<br>Ta oralność, o której mówi Meschonnic, miałaby być "poetyką głosu". Głos - materia oralności - oscyluje pomiędzy ciałem a mową. Przedmiotem badań winno być to, w jaki sposób oralność jest przekształcana w zapis. Dlaczego oralności przypisuje się tak duże znaczenie? Odpowiedź jest prosta, bo tam, gdzie jest mowa, tam jest i oralność. Upomnienie się o oralność wynika z antylogocentrycznego stanowiska Meschonnica.<br><br>&lt;tit&gt;Rytm a
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego