łańcuchowej (utrzymanie jednolitego wyrazu).<br>Analizowane msze żałobne stanowią cykle od sześcio- do dziesięcioczęściowych. Tylko Karczyński (1925) i Gieburowski (1929) tworzą pełny, dziewięcioczęściowy cykl z tekstami liturgicznymi <foreign lang="lat">missae pro Defunctis</>. <br>Cykl sześcioczęściowy występuje we mszach J.A. Maklakiewicza (1932) i Jasińskiego (1989), przy czym obaj kompozytorzy tworzą podobny, skrócony układ, bez Graduale i Tractus. Maklakiewicz z Offertorium, lecz bez Sekwencji, Jasiński z Sekwencją, lecz bez Offertorium.<br>Cyklem siedmioczęściowym i podobnymi układami posługują się Wallek-Walewski (1937) i Machl (1981). Wallek-Walewski: I <name type="tit">Requiem</>, <name type="tit">Kyrie</>, II<name type="tit">Dies irae</>, III<name type="tit">Offertorium</>, IV <name type="tit">Sanctus</>, V <name type="tit">Benedictus</>, VI <name type="tit">Agnus, Communio</>, VII <name type="tit">Libera me... de morte</>; kompozytor opracowuje więc