Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 25
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1980
i staje się metaforycznym tłem dla rozmowy Hamleta z Grabarzem. Jest to, obok barwnej sceny z Aktorami (potraktowanymi a la Fellini), najczystsza i najbardziej przekonująca scena w całym przedstawieniu. Pokazany z rosyjskim realizmem Grabarz (znakomity F. Antipow) pije wódkę, rozbija skorupkę jajka o czaszkę Yorika i śpiewa frywolne kuplety. Kiedy Hamlet zaczyna z nim rozmowę na tematy istotne, jest po prostu zirytowany tym, że jakiś palant przeszkadza mu konsumować. To zderzenie życia i pięknego (powiedziałbym: metafizycznego) skupienia rosyjskiego Hamleta, nabiera w scenie tej sensów kosmicznych.
Trzecim elementem, a właściwie pomysłem, który buduje całokształt przedstawienia oraz ułatwia działania sceniczne aktorom, jest kurtyna
i staje się metaforycznym tłem dla rozmowy Hamleta z Grabarzem. Jest to, obok barwnej sceny z Aktorami (potraktowanymi a la Fellini), najczystsza i najbardziej przekonująca scena w całym przedstawieniu. Pokazany z rosyjskim realizmem Grabarz (znakomity F. Antipow) pije wódkę, rozbija skorupkę jajka o czaszkę Yorika i śpiewa frywolne kuplety. Kiedy Hamlet zaczyna z nim rozmowę na tematy istotne, jest po prostu zirytowany tym, że jakiś palant przeszkadza mu konsumować. To zderzenie życia i pięknego (powiedziałbym: metafizycznego) skupienia rosyjskiego Hamleta, nabiera w scenie tej sensów kosmicznych. <br>Trzecim elementem, a właściwie pomysłem, który buduje całokształt przedstawienia oraz ułatwia działania sceniczne aktorom, jest kurtyna
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego