Typ tekstu: Książka
Autor: Dąbek Stanisław
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
gregoriańskiego
stosuje także Nowowiejski w Missa de Lourdes (d'apr`es des motifs de la Messe
Royale de Dumont) op. 49 nr 5 (po 1937). Zgodnie ze wskazówką umieszczoną w
tytule mszy kompozytor posługuje się (za wyjątkiem Benedictus) materiałem ordinarium
missae zaczerpniętym z Missa Regia ­ XVII-wiecznej mszy gregoriańskiej francuskiego
kompozytora Henri du Monta (1610-1684) cieszącej się popularnością, a zapewne
także wyczuciem stylu, skoro umieszczono ją w Liber Usualis (In Solemnitatibus,
ad libitum, s. 1-5; zamieszczono tam ponadto dwie inne msze tego kompozytora).
Nowowiejski wykorzystuje ten późny utwór chorałowy w sposób zróżnicowany, daleki
od schematyzmu, w każdej części mszy odmiennie
gregoriańskiego <br>stosuje także Nowowiejski w Missa de Lourdes (d'apr`es des motifs de la Messe <br>Royale de Dumont) op. 49 nr 5 (po 1937). Zgodnie ze wskazówką umieszczoną w <br>tytule mszy kompozytor posługuje się (za wyjątkiem Benedictus) materiałem ordinarium <br>missae zaczerpniętym z Missa Regia ­ XVII-wiecznej mszy gregoriańskiej francuskiego <br>kompozytora Henri du Monta (1610-1684) cieszącej się popularnością, a zapewne <br>także wyczuciem stylu, skoro umieszczono ją w Liber Usualis (In Solemnitatibus, <br>ad libitum, s. 1-5; zamieszczono tam ponadto dwie inne msze tego kompozytora). <br>Nowowiejski wykorzystuje ten późny utwór chorałowy w sposób zróżnicowany, daleki <br>od schematyzmu, w każdej części mszy odmiennie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego