Typ tekstu: Książka
Autor: Stanisław Dąbek
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
np. Christe (Tempo primo, s. 3), Kyrie (Mosso, Deciso, s. 3), początek Gloria (Moderato ma energico, partia Tenorów, s. 5), Propter magnam (Andante tranquillo, s. 7), motyw Christum (z frazy Jesum Christum; Credo, Poco allarg., partia Altu, s. 10), motyw Gloria (Sanctus, t. 3 przed nr 19), wielokrotnie powtarzany motyw Hosanna, stanowiący inwersję motywu głównego (Poco maestoso, con forza, t. 3 s. 16), ten sam motyw w augmentacji również z tekstem Hosanna, powtarzany (Benedictus nr 23 s. 18), przekształcony motyw miserere (Agnus, B II s. 21 oraz następne takty i inne głosy). Równocześnie Palester dąży wyraźnie do tworzenia struktur zamkniętych w
np. <name type="tit">Christe</> (<name type="tit">Tempo primo</>, s. 3), <name type="tit">Kyrie</> (<name type="tit">Mosso, Deciso</>, s. 3), początek Gloria (Moderato ma energico, partia Tenorów, s. 5), <name type="tit">Propter magnam</> (Andante tranquillo, s. 7), motyw Christum (z frazy <name type="tit">Jesum Christum</>; <name type="tit">Credo</>, <name type="tit">Poco allarg</>., partia Altu, s. 10), motyw Gloria (<name type="tit">Sanctus</>, t. 3 przed nr 19), wielokrotnie powtarzany motyw Hosanna, stanowiący inwersję motywu głównego (<name type="tit">Poco maestoso, con forza</>, t. 3 s. 16), ten sam motyw w augmentacji również z tekstem Hosanna, powtarzany (<name type="tit">Benedictus nr 23</> s. 18), przekształcony motyw miserere (<name type="tit">Agnus</>, B II s. 21 oraz następne takty i inne głosy). Równocześnie Palester dąży wyraźnie do tworzenia struktur zamkniętych w
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego