Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
cen w skali paneuropejskiej wpływa możliwość wykorzystywania międzynarodowych sieci dystrybucji.

5.2.2. Wpływ procesu integracji gospodarczej w Unii Europejskiej na ceny

Obok przedstawionych czynników cenotwórczych, obecnie na poziom cen w krajach Unii Europejskiej istotny wpływ mają jeszcze działania integracyjne i wprowadzanie zasad Jednolitego Rynku Wewnętrznego ze wspólną walutą - euro. Jak już mówiliśmy, głównym efektem jest spadek cen. Zgodnie z szacunkami Komisji Europejskiej, spadek ten powinien wynieść przynajmniej 8%.
Najważniejsze przyczyny takiego stanu rzeczy to: zniesienie barier wejścia na rynki UE i nasilenie konkurencji, dokładniejsze przestrzeganie zasad swobodnej konkurencji i bardziej konsekwentne zwalczanie praktyk monopolistycznych, polegających na zawyżaniu cen, zwiększony napływ zagranicznych
cen w skali paneuropejskiej wpływa możliwość wykorzystywania międzynarodowych sieci dystrybucji.<br><br>&lt;tit&gt;5.2.2. Wpływ procesu integracji gospodarczej w Unii Europejskiej na ceny&lt;/&gt;<br><br>Obok przedstawionych czynników cenotwórczych, obecnie na poziom cen w krajach Unii Europejskiej istotny wpływ mają jeszcze działania integracyjne i wprowadzanie zasad Jednolitego Rynku Wewnętrznego ze wspólną walutą - euro. Jak już mówiliśmy, głównym efektem jest spadek cen. Zgodnie z szacunkami Komisji Europejskiej, spadek ten powinien wynieść przynajmniej 8%.<br>Najważniejsze przyczyny takiego stanu rzeczy to: zniesienie barier wejścia na rynki UE i nasilenie konkurencji, dokładniejsze przestrzeganie zasad swobodnej konkurencji i bardziej konsekwentne zwalczanie praktyk monopolistycznych, polegających na zawyżaniu cen, zwiększony napływ zagranicznych
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego