Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
W ciągu lat współpracy z teatrem, od Amy Robsart (1828) do Burgrafów (1843), wprowadził na sceny Paryża dziesięć dramatów (z różnym powodzeniem), współuczestniczył w próbach, korygował aktorów, zażegnywał (i wzbudzał swymi ingerencjami) konflikty, przy żywym jego współudziale powstał i funkcjonował teatr Renaissance, długotrwałe uczucie wiązało go z aktorką Juliette Drouet. Jednym słowem - był człowiekiem teatru i przez wiele lat uważał teatr za niezbędną oprawę, za cel twórczości dramatycznej. Sztuki pisze się dla widzów, twierdził.
"Sceniczne" dzieła Hugo musiały różnić się od dramatów, których autorzy mogli sobie pozwolić na pogardliwe lekceważenie teatralnych uwarunkowań. Ale jego udziałem stały się i największe sukcesy teatru romantycznego
W ciągu lat współpracy z teatrem, od Amy Robsart (1828) do Burgrafów (1843), wprowadził na sceny Paryża dziesięć dramatów (z różnym powodzeniem), współuczestniczył w próbach, korygował aktorów, zażegnywał (i wzbudzał swymi ingerencjami) konflikty, przy żywym jego współudziale powstał i funkcjonował teatr Renaissance, długotrwałe uczucie wiązało go z aktorką Juliette Drouet. Jednym słowem - był człowiekiem teatru i przez wiele lat uważał teatr za niezbędną oprawę, za cel twórczości dramatycznej. Sztuki pisze się dla widzów, twierdził.<br>"Sceniczne" dzieła Hugo musiały różnić się od dramatów, których autorzy mogli sobie pozwolić na pogardliwe lekceważenie teatralnych uwarunkowań. Ale jego udziałem stały się i największe sukcesy teatru romantycznego
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego