Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Fronda
Nr: 9.10
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
stawia się go na sposób grecki, a nie żydowski. Ich nie interesuje, czy Jezus był Bogiem i Mesjaszem. Ich interesuje, czy był właśnie tym Mesjaszem, o którym mówi Stary Testament.

Myślę, że dyskusja, którą proponuje ojciec Rufeisen byłaby właściwa w I wieku, kilkanaście lub kilkadziesiąt lat po śmierci i zmartwychwstaniu Jezusa Chrystusa. Dzisiaj z perspektywy prawie dwóch tysięcy lat jest to dyskusja akademicka, ponieważ tradycja żydowska niesie w sobie przeogromny potencjał negatywnych i stereotypowych zapatrywań na Jezusa Chrystusa. Ten potencjał zostaje - że użyję tutaj słynnego wyrażenia - wyssany przez żydowskie dziecko z mlekiem matki. Teraz pedagogika dialogu polega na tym, żeby to
stawia się go na sposób grecki, a nie żydowski. Ich nie interesuje, czy Jezus był Bogiem i Mesjaszem. Ich interesuje, czy był właśnie tym Mesjaszem, o którym mówi Stary Testament.<br><br> Myślę, że dyskusja, którą proponuje ojciec Rufeisen byłaby właściwa w I wieku, kilkanaście lub kilkadziesiąt lat po śmierci i zmartwychwstaniu Jezusa Chrystusa. Dzisiaj z perspektywy prawie dwóch tysięcy lat jest to dyskusja akademicka, ponieważ tradycja żydowska niesie w sobie przeogromny potencjał negatywnych i stereotypowych zapatrywań na Jezusa Chrystusa. Ten potencjał zostaje - że użyję tutaj słynnego wyrażenia - wyssany przez żydowskie dziecko z mlekiem matki. Teraz pedagogika dialogu polega na tym, żeby to
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego