Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Metropol
Nr: 04.09
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2001
czynności rytuały dnia codziennego pokazują swoje +niemożliwe+ oblicze. Są one nagie, odzierane z funkcjonalności" - mówił kurator.
Można to obserwować na wystawie w pracach Kantora z cyklu "Wszystko wisi na włosku". Są to niezagruntowane blejtramy z szarego płótna, do których doczepiono "przedmioty": parasol, deskę, gołębia. W innym miejscu oglądamy "niemożliwe" projekty Kantora, takie jak most-wieszak przerzucony nad Wisłą czy pomnik krzesła na Krakowskim Rynku. Są tu także fragmenty "Multipartu" - 14 z 40 płócien z doklejonym parasolem. Dzieła te były wystawione w Galerii Foksal i sprzedawane. Ich nabywcy mogli ingerować w nie pod warunkiem, że zgodzą się na ponowne ich wyeksponowanie.
"Twórczość
czynności rytuały dnia codziennego pokazują swoje +niemożliwe+ oblicze. Są one nagie, odzierane z funkcjonalności" - mówił kurator.<br>Można to obserwować na wystawie w pracach Kantora z cyklu "Wszystko wisi na włosku". Są to niezagruntowane blejtramy z szarego płótna, do których doczepiono "przedmioty": parasol, deskę, gołębia. W innym miejscu oglądamy "niemożliwe" projekty Kantora, takie jak most-wieszak przerzucony nad Wisłą czy pomnik krzesła na Krakowskim Rynku. Są tu także fragmenty "Multipartu" - 14 z 40 płócien z doklejonym parasolem. Dzieła te były wystawione w Galerii Foksal i sprzedawane. Ich nabywcy mogli ingerować w nie pod warunkiem, że zgodzą się na ponowne ich wyeksponowanie.<br>"Twórczość
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego