Typ tekstu: Książka
Autor: Lawrowski Zbigniew
Tytuł: Technika smarowania
Rok wydania: 1996
Rok powstania: 1997
np. już w latach osiemdziesiątych wprowadzono w krajach EWG biodegradowalne oleje do dwusuwowych silników łodzi motorowych i pił łańcuchowych.
Podstawową wadą olejów syntetycznych jest ich cena (35 razy wyższa od ceny olejów mineralnych). Rekompensuje ją w pewnym stopniu ich trwałość i ogólnie - niższy koszt eksploatacji silników spalinowych.
3.2.2.Klasyfikacja olejów smarnych
Klasyfikacja olejów smarnych opiera się na dwóch kryteriach: lepkościowym i jakościowym. Kryterium lepkościowe jest - jak już o tym wspominano - podstawowe dla procesu smarowania. Lepkość oleju decyduje zarówno o nośności węzła tarcia przy tarciu płynnym, jak też o oporach tarcia. Kryterium jakościowe wiąże się z innymi właściwościami użytkowymi, wymienionymi
np. już w latach osiemdziesiątych wprowadzono w krajach EWG biodegradowalne oleje do dwusuwowych silników łodzi motorowych i pił łańcuchowych.<br>Podstawową wadą olejów syntetycznych jest ich cena (35 razy wyższa od ceny olejów mineralnych). Rekompensuje ją w pewnym stopniu ich trwałość i ogólnie - niższy koszt eksploatacji silników spalinowych.<br>&lt;tit1&gt;3.2.2.Klasyfikacja olejów smarnych&lt;/&gt;<br>Klasyfikacja olejów smarnych opiera się na dwóch kryteriach: lepkościowym i jakościowym. Kryterium lepkościowe jest - jak już o tym wspominano - podstawowe dla procesu smarowania. Lepkość oleju decyduje zarówno o nośności węzła tarcia przy tarciu płynnym, jak też o oporach tarcia. Kryterium jakościowe wiąże się z innymi właściwościami użytkowymi, wymienionymi
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego